(برگزیده: مسئله این است که آیا فیلسوفان و مترجمان دوران نهضت اول و دوم ترجمه علوم اوائل، شناخت درستی از ادبیات فلسفی یونانی و اسکندرانی و مکاتب و تحولات آنها داشته اند و آیا تا چه اندازه شناخت آنان از فلسفه افلاطون و ارسطو اصیل و مبتنی بر آثار صحیح الانتساب به آن دو و تا چه اندازه مبتنی بر متون منحولی بوده که حاصل دوران نوافلاطونی و هلنیستی متأخر و تحت تأثیر اندیشه های گنوسیستی و هرمسی و امثال آنها بوده است)
ادامه مطلبنظام منطقنگارى فخر رازى/ احد فرامرز قراملکی
کتاب جدید پیتر آدامسون نشانۀ انقلاب در تاریخ فلسفه است
تأملاتی درباره تاریخ نگاری فلسفه اسلامی در ایران- بخش دوم-/حسن انصاری
بوده ,دوم ,اندازه ,شناخت ,دوران ,فلسفه ,تا چه ,چه اندازه ,مبتنی بر ,حاصل دوران ,بوده که
درباره این سایت